Alla inlägg den 30 april 2010

Av Anna - 30 april 2010 10:30

Istället för att köpa dessa gnagarblandningar i djuraffären som igentligen inte är så jätte bra för marsvinen. De plockar bara ut de godaste ur blandning och får då inte i sig tillräckligt av det de ska ha.


Gör kligröt ! Receptet på kligröten räcker till 2 marsvin. Har du fler än två marsvin så dubblar du bara receptet. T.e.x har du tre marsvin så har du 3 matskedar kli o.s.v

Recept:

2 matskedar kli

2 matskedar havregryn

2 matskedar vatten


För att få gröten lite geggig (mina marsvin tycker bäst om den så). Så kan du mossa till en bit banan som du blandar in i gröten eller blåbärssoppa, osötad nyponsoppa. Ja det ända som stoppar dig är fantasin och vad marsvinen tål. Jag brukar också blanda i solroskärnor , nötter m.m När du är klar med gröten så låt den vila ett par minuter så att den sväller upp.


Detta är super enkelt och göra och marsvinen tycker verkligen om det !


   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej & Välkommen till min blogg!

Här kommer jag skriva om mina grisar (mina marsvin Papa Jack & Harry Rag). Samt tips och råd om marsvin. Denna bloggen kommer mestadels handla om marsvin.

Har du tips,råd,åsikter? Kontakta mig på trins.blogg@hotmail.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards