Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Papa Jack & Harry Rags historia

Av Anna - 27 april 2010 10:05

   

Harry Rag är han med virvlarna (den vita) & Papa Jack den bruna.


Kan ju börja med att presentera mina marsvin Harry Rag & Papa Jack. Jag hade länge velat skaffa marsvin , men mamma tyckte inte jag var mogen nog. Jag tjata och tjata men hon sa bara att jag fick spara ihop pengar till att köpa marsvin själv. Jag sluta tjata och börja tänka på annat. Jag var inte mogen att ha egna djur vid den åldern , jag var då cirka 13-14 år .


För några år sen börja jag vilja ha marsvin igen. Och äntligen tyckte mamma att jag kunde få skaffa marsvin. Jag leta och leta på olika djurhem efter marsvin för adoption. Och tillslut hitta jag mina guldklimpar på www.tigerharen.org , jag var överlycklig. Jag rädda två marsvin och gav dem en andra chans i livet.


Harry Rag är ett virvel marsvin som har färgerna creme,vit,grå och Papa Jack är ett släthårs marsvin med färgerna brun,vit. Båda är födda 09 och var cirka 3 mån när jag adoptera dem. Idag är de cirka 1 år gamla.  Jag kommer skriva mer om adoption och hur de går till sedan .


Papa Jack & Harry Rag kommer ursprungligen ifrån ett avelsprogram som gick fel. Alltså att ägaren avla fram en massa djur som han/hon sedan inte kunde ta hand om och ge dem det livet de förtjänade. De blev räddade av djurhemmet www.tigerharen.org där jag sedan adoptera dem ifrån.

 
 
Jenny

Jenny

27 april 2010 15:14

Vilka gulliga grisar du har!^^ Såg att du kade kommenterat min blogg, och tänkte svara med att kommentera din. Att ha marsvin och småbarn fungerar jättebra, de är minst lika nyfikna på varandra.^^ I början trodde jag att jag inte skulle ha tid med dem, men jag tar mig tid helt enkelt, speciellt på kvällarna då min son sover.

Ha det bäst!

http://jennys-marsvin.bloggplatsen.se

 
evelina

evelina

27 april 2010 16:08

hej!! tack;D
detsamma

http://www.kramiz.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

27 april 2010 18:01

Vilken fin blogg du har, och superfina grisar såklart. :-) Underbart att höra att du adopterade dem från ett omplaceringshem! Tummen upp till dig :-) Lägger till dig bland mina länkar så jag kommer ihåg att kika in då & då!

http://tinasmarsvin.bloggplatsen.se

 
evelina

evelina

27 april 2010 20:49

shopppa, sj??:D

http://www.kramiz.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

27 april 2010 21:35

Skinnys fryser inte när de vistas i rumstemperatur,men de är helt klart mer känsliga för tex drag. Men man kan köpa "mysrullar" till dem från www.marsvinshjalpen.se!^^ Kan även de med päls uppskatta. Du kan kolla upp en skinny-uppfödare på www.svenskamarsvinsforeningen.se, där står alla seriösa uppfödare med som är registrerade. Det var så jag hittade mina.^^
Ja precis, men för mig kom barn lite tidigare än planerat, jag är född -91. Klart det är helt underbart att vara mamma!

http://jennys-marsvin.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

28 april 2010 11:07

SV:
Jag har haft marsvin sen 2006!:) Fast min första skinny skaffade jag sommaren 2009. Tissla, sen skaffade jag hanen Ior hösten -09 om jag inte minns fel.^^

Kram

http://jennys-marsvin.bloggplatsen.se

 
wilma

wilma

29 april 2010 13:14

Vad söta marsvin! Vad kul att det finns fler än jag som har marsvin

http://www.marsvinsfakta.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 18 maj 2010 23:12


Vad ger ni era marsvin för frukt & grönt?    

Av Anna - 17 maj 2010 12:00

Här nedan följer en lista över de vanligaste misstagen vi gör som nyblivna marsvinägare. Vi Köper en alldeles för liten gallerbur ! De här misstaget kan lätt fixas till. Innan du får hem dina grisar så bygg en egen bur av en bokhylla. Mycket s...

Av Anna - 11 maj 2010 13:14

Sorry för dålig uppdatering. Men som ni säkert redan läst i inlägget nedan så är det mycket med skolan nu. Projekt som ska bli klara, prov som ska pluggas inför o.s.v     Papa Jack snor hö ur höpåsen :) Om ni fick välja ett inläg...

Av Anna - 5 maj 2010 10:29

Som ni ser så är det jätte dålig uppdatering på bloggen just nu. Det är på grund av att internet har krånglat + att jag inte har någon tid över till att sitta och blogga. Nu i de sista veckorna i skolan så är det jätte mycket att göra. Hoppas ni har ...

Av Anna - 30 april 2010 10:30

Istället för att köpa dessa gnagarblandningar i djuraffären som igentligen inte är så jätte bra för marsvinen. De plockar bara ut de godaste ur blandning och får då inte i sig tillräckligt av det de ska ha. Gör kligröt ! Receptet på kligröten rä...

Presentation


Hej & Välkommen till min blogg!

Här kommer jag skriva om mina grisar (mina marsvin Papa Jack & Harry Rag). Samt tips och råd om marsvin. Denna bloggen kommer mestadels handla om marsvin.

Har du tips,råd,åsikter? Kontakta mig på trins.blogg@hotmail.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards